Foyen biträder Svensk Fastighetsförmedling vid försäljningen av Hemnet

Foyen_10_0.jpg

Investeringsbolaget General Atlantic har tillsammans med ett konsortium lett av investerarna Pierre Siri och Henrik Persson tecknat avtal om att köpa Hemnet för ca 2 miljarder kronor. De befintliga ägarna Mäklarsamfundet och Fastighetsmäklarförbundet behåller minoritetsposter i Hemnet. De tidigare ägarna Fastighetsbyrån och Svensk Fastighetsförmedling säljer i samband med detta hela sina innehav i Hemnet.

Foyen har biträtt Svensk Fastighetsförmedling genom delägarna Tomas Rudenstam och Jonas Conradsson med biträde av advokat Yasmine Shoaie-nia.

För mer information kontakta:

Tomas Rudenstam, advokat och delägare på Foyen
0735-18 81 00, tomas.rudenstam@foyen.se

Foyen är en advokatfirma som redan vid starten 1987 mejslade ut tre grundpelare för verksamheten: branschfokus, affärsförståelse samt en absolut spetskompetens inom relevanta rättsområden för våra branscher och det har fallit väl ut. Vi är idag ca 80 medarbetare i Stockholm, Göteborg, Malmö och Falun.

Våra huvudområden är bygg- och fastighetsbranschen, teknikintensiv industri, gruv-och skogsnäring, offentliga affärer, energisektorn, miljöområdet, IT-juridik samt branschöverskridande affärsjuridik.