Foyen biträder Kraftringen vid försäljning av Nynäshamn Energi till Ellevio

Foyen2.jpg

Foyen Advokatfirma biträder Kraftringen i samband med försäljningen av Nynäshamn Energi AB till Ellevio. Verksamheten i Nynäshamn Energi omfattar elnät- och entreprenadverksamhet med 16 000 elnätkunder samt 14 medarbetare. Avyttringen sker mot bakgrund av Kraftringens regionala konsolidering av bolagets affär till de södra delarna av Sverige. Ett led i detta är att avyttra de delar av verksamheten som omfattar eldistribution och elkraftentreprenad i Nynäshamn, som ligger geografiskt långt ifrån Kraftringens huvudsakliga verksamhetsområde.

Foyens team består av ansvarig delägare Andreas Lindström med biträde av advokat Martin Ahlbeck och biträdande jurister Linnea Lindberg och Ida Ulfsdotter.

För mer information kontakta:

Andreas Lindström, advokat och delägare på Foyen
0723-73 16 00, andreas.lindstrom@foyen.se

Foyen är en advokatfirma som redan vid starten 1987 mejslade ut tre grundpelare för verksamheten: branschfokus, affärsförståelse samt en absolut spetskompetens inom relevanta rättsområden för våra branscher och det har fallit väl ut. Vi är idag ca 80 medarbetare i Stockholm, Göteborg, Malmö och Falun.

Våra huvudområden är bygg- och fastighetsbranschen, teknikintensiv industri, gruv-och skogsnäring, offentliga affärer, energisektorn, miljöområdet, IT-juridik samt branschöverskridande affärsjuridik.