Estea AB rekryterar Marta Laurell från Morris Law

Stockholm 20 mars – Estea rekryterar Marta Laurell som bolagsjurist. Marta kommer senast från Morris Law, där hon sedan tre år varit juridisk rådgivare till svenska och utländska företag med huvudsaklig inriktning på M&A. Dessförinnan var hon bland annat verksam som rådgivare i fastighetsfrågor på advokatbyrån Bird & Bird.

I rollen som bolagsjurist kommer Marta att ansvara för legala frågor och att supportera hela organisationen inom det juridiska. Estea har idag fastighetsfonder med ett värde om ca 4,5 miljarder SEK och är i ett expansivt skede.

”Marta har en bred kompetens och stor erfarenhet av såväl finans- som fastighetsmarknaden och kommer att ha en nyckelroll i vår offensiva tillväxtstrategi. Vi hälsar Marta varmt välkommen till Estea”, säger Johan Eriksson Rydermark, VD Estea.

Marta Laurell påbörjar sin anställning den 30 mars 2020 och kommer att vara baserad på kontoret i Stockholm.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Johan Eriksson Rydermark, VD Estea AB, johan.eriksson@estea.se, tfn 08 679 05 00,

David Ekberg, vVD Estea AB, david.ekberg@estea.se, tfn 08 679 05 00.

Om Estea AB

Estea är ett oberoende fastighets- och förvaltningsföretag som verkar på de nordiska fastighets- och kapitalmarknaderna. Estea har tillstånd från Finansinspektionen att bedriva verksamhet enligt lagen (2013:561) om förvaltare av Alternativa Investeringsfonder (”LAIF”). Verksamheten är fokuserad på att äga, förvalta och utveckla kommersiella fastigheter. Affärsmodellen innebär att Estea genom förvaltningsuppdrag tillhandahåller teknisk, administrativ och finansiell förvaltning av fastigheter och fastighetsägande bolag. Bland investerare i de verksamhetsbolag som Estea förvaltar finns kapitalförvaltare, institutioner, stiftelser och privata investerare. Estea har varit verksamt sedan 2002.