Cyclife väljer Pema People som partner för rekrytering och bemanning

Pema och Cyclife har tecknat ett samarbetsavtal rörande rekrytering- och bemanningstjänster. Syftet med avtalet är att säkerställa att Cyclife i framtiden har en skräddarsydd rekryterings- och bemanningslösning som stödjer bolaget att uppnå sina mål. Bolaget har utvecklat världsledande metoder för behandling av olika typer av kärntekniskt avfall.

–       Cyclife ingår i Franska EDF som är en av världens främsta energikoncerner, med franska staten som majoritetsägare. Bolaget avser att vidareutveckla avfallshantering för svenska och även europeiska kärnkraftsoperatörer. Vi inom Pema är stolta och hedrade att ett stort internationellt företag med komplicerade tekniska tjänster har valt oss som leverantör av rekrytering- och bemanningstjänster för anläggningen i Sverige, säger VD Michael Gozzi

–       Pema har en lång tradition av att supportera företag som verkar inom industriproduktion i Sverige. Med sina kontor i Norrköping, Nyköping och Södertälje vilka kan tillhandahålla lokala yrkesskickliga konsulter, har vi valt Pema som en strategisk partner för kompetensförsörjning i vår anläggning i Södermanland. Vi ser fram emot ett för båda parter fruktbart samarbete, säger Magnus Axelsson, VP Operation, Cyclife Sverige.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Michael Gozzi, VD Pema Sweden                                                       Tel: 076 – 546 10 49

Magnus Axelsson, VP Operation Cyclife Sverige                                                          Tel: 076 – 000 92 03

Om Pema Sweden

Pema Sweden AB bedriver bemannings- och rekryteringsverksamhet via dotterbolaget Pema People AB inom främst verkstad, industri, lager & logistik, bygg & anläggning samt kontor. Koncernen erbjuder även tjänster inom fastighetsservice, arenadrift och utemiljöer via dotterbolaget Pema Partner AB. Pema Sweden AB är en auktoriserad bemanningskoncern som ägs av Varenne och Magnus Andersson. Magnus grundade bolaget 1997 tillsammans med Pär Eriksson. www.pemasweden.se

Om Varenne

Varenne är ett investeringsbolag som investerar i nordiska tillväxtbolag. Affärsidén är att skapa långsiktigt god avkastning till aktieägarna genom att investera i nordiska entreprenörsbolag och vara en aktiv ägare som skapar mervärde genom erfarenheter, kunskap och nätverk. www.varenne.se