Creddo ingår nytt samarbete med Collector Bank

Creddos nya samarbete stärker deras befintliga erbjudande för jämförelse av finansieringsmöjligheter, och ger nu sina kunder tillgång till Collector Banks produkt, Tillväxtlånet.

Att finansiera inköp under tuffa tider, täcka kostnader eller investera inför framtiden är alla stora utmaningar för de flesta små- och medelstora företag. På grund av coronautbrottet kämpar också många verksamheter med fallande tillväxt, vilket medför en ökad stress för många av Sveriges företagare.

För att komma till rätta med den rådande svåra situationen går Creddo.se in i ett samarbete och välkomnar Collector Bank. Samarbetet stärker Creddos nuvarande erbjudande samtidigt som det öppnar upp för ett nytt tillväxtlån. Collector Bank har en EU-garanti från Europeiska Investeringsfonden (EIF) som ger dem utökade möjligheter. Deras produkt, tillväxtlånet, ger därmed en ökad tillgång till lån med mer fördelaktiga villkor för små- och medelstora företag i landet. Själva ansökan är helt kostnadsfri och görs genom identifiering med Mobilt BankId via Creddos plattform.

“Vi anser att finansiering av verksamheter är en av de mest grundläggande förutsättningarna för att hålla igång, och att det därmed bör vara enkelt och säkert att jämföra olika lånealternativ. Av just den anledningen startade vi Creddo och vi tar vår roll på stort allvar samtidigt som vi jobbar hårt för att säkerställa att de bolag som når ut till oss får marknadens bästa förutsättningar”, säger pressansvarig på Creddo.

Creddo grundades under hösten 2019 med en ambition om att bistå företagare att enkelt hitta och jämföra olika företagslån. Sedan starten har Creddo hunnit hjälpa tusentals små- och medelstora företag att framförallt hitta och jämföra olika företagslån, till de bästa villkoren. Teamet bakom bolaget besitter kunskaper inom både entreprenörskap, fintech och från andra förmedlingstjänster, vilket placerar Creddo i en unik sits.

Pressansvarig:

Axel Albertsson, CEO på Creddo