Corploan Media AB satsar på att ge företagare rätt information om finansiering via systersajten Hittaföretagslån.se

I tider som dessa, är det många företagare och egenföretagare som har det tufft. Ekonomin står nästan still i spåren av coronaviruset, och flera företag riskerar att gå förlorade. Att få nytt kapital till bolaget är inte det lättaste och det kan vara knepigt att veta var man ska vända sig.

Det är tydligt att en av de grupper som har drabbats hårdast av Sveriges och övriga världens gradvisa nedstängning, är just de personer med enskild firma. I Sverige finns det idag drygt 600.000 enskilda firmor vilket motsvarar hälften av landets totala registrerade företag.

Den som driver enskild firma har möjlighet att ta ett företagslån för att dryga ut kassan. Ett företagslån kan vara till stor hjälp för företagare i tuffa tider. Hittaföretagslån.se är en tjänst för företagare som letar efter företagslån. Sajten drivs av bolaget Corploan Media AB och är en del av deras nätverk av informationssajter på nätet. Bolaget driver också sajten Företagsfinanser.se, som innehåller allt företagare behöver veta för att kunna ta välgrundade beslut angående företagslån.

Hittaföretagslån.se har många års erfarenhet i både hur banker och andra låneaktörer tänker innan de beviljar företagslån. På sajten har de nyligen släppt nya guider och vägledningar där de förklarar i olika steg hur man går tillväga för att hitta rätt företagslån.

Att hitta rätt företagslån kan vara väldigt krångligt om du inte har koll på var du ska leta efter för att hitta rätt lån och som du dessutom är kvalificerad för. För att du som företagare ska kunna bli beviljad ett lån behöver duf örst utvärdera dina val, därefter ska du avgöra lämpligheten för lånet, och sist men inte minst ska du säkerställa att du ansöker om rätt typ avlån.

”Den som letar efter ett företagslån behöver lägga ned tid på att genomföra en del research eftersom det numera flera många slags aktörer med olika typer av låneerbjudanden. Genom att använda sig av en jämförelsesajt för företagslån gör man det enkelt för sig, eftersom här har man möjlighet att jämföra alla lån på en och samma gång och på en enda sajt”, säger pressansvarig på Corploan Media AB.

Pressansvarig:

Corploan Media AB