Collector blir ny leverantör till Liseberg och Coop – stärker sin position inom betallösningar

Göteborg, Sverige –Collector AB (publ.) (Nasdaq Stockholm: COLL). Collector blir ny leverantör av betallösningar inom e-handel för Liseberg AB och Coop Norge Handel AS. Den sammantagna årliga kreditvolymen beräknas inledningsvis bli drygt 200 MSEK.

Avtalet med Liseberg omfattar e-handel såsom faktura och konto online för Lisebergs besökare som köper åkpass, inträde och produkter i Lisebergs webbshop. Collectors erbjudande är en kundvänlig betallösning med bästa service, betalsäkerhet och kundvillkor. För säker signering används BankID och Mobilt Bank ID.

Liseberg AB är Sveriges största nöjespark och ett helägt dotterbolag till Göteborgs Kommunala Förvaltnings AB, som i sin tur ägs av Göteborgs Stad.

”Det känns både naturligt och bra att kunna erbjuda våra kunder och gäster en smidig fakturalösning som ett komplement till vår kortbetalning. Detta är något som har efterfrågats sedan länge och vi ser med tillförsikt fram emot vårt samarbete med Collector.” Kent Kierdorf, Head of Sales Liseberg AB

Även det nya avtalet med Coop Norge avser betallösningar inom e-handel. Collector erbjuder slutkund att betala med faktura och möjlighet till delbetalning. Samarbetet går i linje med Coops strategi inom New Online payment Methods.

Coop Norge svarar för inköp, supply chain och marknadsföring. Kedjan består av 1100 butiker inom dagligvaruhandeln med varumärken som Coop Marked, Coop Prix, Coop Mega, Matkroken, Extra och Coop Obs Hypermarked. Utöver det driver kedjan flertalet butiker under varumärkena Obs Bygg, Extra Bygg och Byggmix.

”Vi är glada för att Coops e-handelskunder snart kan välja faktura som betallösning och vi ser fram emot ett bra samarbete med Collector.” Barbara Fredriksen, Inköpschef Koncerntjänster Coop Norge Handel AS

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Stefan Alexandersson, CEO Collector I Telefon +46 70-607 38 87 I E-post stefan.alexandersson@collectorbank.se
Åsa Hillsten Eklund, CMO I Telefon +46 70-081 81 17 I E-post asa.hillsteneklund@collectorbank.se

Denna information offentliggörs enligt lagen om värdepappersmarknaden, lagen om handel med finansiella instrument eller regelverket vid Nasdaq Stockholm. Informationen lämnades för offentliggörande den 22 april kl. 08.15 2016. Börsen: Tickerkod COLL