Pressmeddelande

Caliroots lanserar unikt skyltfönster

Publicerad

Footway har tagit nästa steg i utvecklingen av Caliroots genom att lansera ett unikt skyltfönster med nytt varumärkesbyggande innehåll på alla 24 marknader.

Den nischade streetwear- och sneakersbutiken Caliroots förvärvades i november 2020 och lanserades på Footways multistore-plattform i januari i år. I linje med Footways plattformsstrategi har nu Caliroots fått ett unikt skyltfönster med varumärkesbyggande innehåll som förmedlar butikens känsla och egna uttryck.

”När Caliroots återlanserades hos Footway utnyttjade vi styrkan i plattformen med fokus på enkelhet, data och AI. Det känns väldigt bra att vi nu tar nästa steg och personifierar butiken ytterligare  till att matcha de premiumvarumärken som vi är återförsäljare för”, säger Andreas Koschnike, Founder och Brand Director för Caliroots.

Den nya sidan kombinerar Footways datadrivna approach med en premiumkänsla. Den grafiska profilen har tagits fram av Bureau Mirko Borsche med målet att både befintliga fans av Caliroots och nya kunder ska attraheras av utseendet. I syfte att vidareutveckla innehållet och vara relevant för målgruppen har Footway anställt två nyckelpersoner som ska stödja Caliroots fortsatta tillväxt. För att säkerställa skalbarhet delar samtidigt Caliroots användarvänligheten med snabba leveranser och smidiga betalningslösningar med övriga butiker på Footways plattform via ett gemensamt backend. 

Det nya skyltfönstret har lanserats på samtliga Footways 24 marknader.
 

Annons