Brunswick Real Estate fortsätter växa genom seniora rekryteringar med internationell erfarenhet

STOCKHOLM, 27 juni 2016:

Andreas Hedlund, Harri Halonen och Aksel Lundquist har rekryterats till Brunswick Real Estates (”BRE”) bolag Leimdörfer och Brunswick Real Estate Capital i Stockholm. Samtliga tre har gedigen internationell erfarenhet från fastighetsinvesteringar, fastighetsutlåning, kapitalresning och/eller kapitalförvaltning.

Peter Leimdörfer, grundare och VD, säger:
”Dessa rekryteringar reflekterar en robust tillväxt på de nordiska fastighetsmarknaderna och ett starkt internationellt investerarintresse för nordiska fastigheter. Andreas, Harri och Aksel tar med sig en omfattande erfarenhet och mycket goda relationer på den internationella kapitalmarknaden, vilket matchar BRE:s allt mer globala kundbas och nätverk.”

Andreas Hedlund tillträder 15 augusti som ansvarig för kapitalanskaffningsteamet på Leimdörfer. Han ansluter från den globala private equity-gruppen EQT där han under 12 år arbetade i Stockholm och Frankfurt, senast som Investor Relations Director. Dessförinnan var han under ett flertal år verksam vid Goldman Sachs i London.

Harri Halonen ansluter i juni från livförsäkringsbolaget Swiss Life Asset Management i Zürich, där han var Senior Investment Manager inom infrastrukturinvesteringar. Harri tillträder en tjänst som Director i Leimdörfers kapitalanskaffningsteam.

Aksel Lundquist har omfattande erfarenhet av europeisk fastighetsutlåning. Han har tillbringat sex år i London, senast på Goldman Sachs. Aksel ansluter 15 augusti som Director på Brunswick Real Estate Capital, BRE:s seniorlånefond.

BRE har idag 70 anställda i Stockholm, Malmö, Helsingfors, Köpenhamn och London. Sammanlagt har gruppen anställt 24 personer till de ingående bolagen Leimdörfer, Sveafastigheter och Brunswick Real Estate Capital under de senaste 12 månaderna.

Peter Leimdörfer fortsätter:
”Vi söker kontinuerligt efter nya medarbetare med erfarenheter som kompletterar vårt befintliga team. Kapital- och fastighetsbranschen är vår naturliga rekryteringsbas, men vi välkomnar alla bakgrunder som bidrar till att skapa ytterligare värde för våra kunder.”

Under de senaste 12 månaderna har BRE etablerat kapitalförvaltningsuppdrag med eget kapitalåtagande om drygt 850 miljoner euro. Leimdörfer har agerat rådgivare i ett flertal av de större transaktionerna på den nordiska fastighetsmarknaden och rangordnas som den största rådgivaren baserat på total affärsvolym. Sveafastigheter blev nyligen utsett till ”Most consistent performing fund manager” inom kategorin ”Opportunistic Closed-End Private Real Estate Fund” i Preqin Global Real Estate Report 2016. Brunswick Real Estate Capital I är den första lånefonden i Norden som fokuserar på senior säkerställd utlåning till fastigheter. Investerarbasen inkluderar Nordens största institutioner.