Bricknode lanserar App för att synkronisera med Nordnet Bank

Idag lanserar Bricknode (www.bricknode.com) en ny applikation i Bricknode Add-On Marketplace med namn Nordnet File Import App. Applikationen kan användas som en add-on till Bricknode Financial Systems (BFS) och integrerar sömlöst för att importera transaktioner och positioner från Nordnet till BFS. BFS kan användas för att utfärda allokeringsordrar till Nordnet, erbjuda skräddarsydda upplevelser för kunder och erhålla en hög nivå av automatisering.

Bricknode utvecklar och tillhandahåller ett molnbaserat affärssystem för finansbolag innehållande moduler som back office, finansiell rådgivning, depåhantering, kundportal och försäkringshantering.

Bricknode Financial Systems (BFS) kan användas av bolag med finansiell verksamhet för att erbjuda handel och investering i finansiella instrument. Med Nordnet File Import Appen kan BFS fungera integrerat mot en finansiell institution som Nordnet Bank.

Gå till följande länk för att se en film om applikationen: https://vimeo.com/170270656

”Många av våra kunder som använder BFS arbetar med partners för att hålla deras slutkunders tillgångar och för att utföra affärer för slutkunderna. Vi har sett ett behov för våra kunder att kunna erbjuda sina slutkunder en skräddarsydd upplevelse för att övervaka sina konton och erhålla information. Genom att använda BFS API är våra kunder fria att skapa vilka appar, portaler och upplevelser de vill för att stärka sina relationer med slutkunden.

BFS kan även automatisera processen med att utföra allokeringar för slutkunder och kommunicera ordrar till Nordnet. Vi är glada över att kunna erbjuda denna app från vårt marketplace som en av de första add-on applikationerna till BFS.

Genom BFS add-on marketplace kan Bricknode erbjuda sina egna add-on applikationer tillsammans med appar från externa utvecklare och företag.” sade Stefan Willebrand, VD och medgrundare av Bricknode.