Bolag inom Ecoclime Group tecknar ramavtal med Akademiska Hus

Ecoclime Groups dotterbolag SDC Automation har tecknat ett treårigt ramavtal avseende fastighetsautomation för energieffektivisering till Akademiska Hus fastighetsbestånd i Stockholm. Ramavtalets värde uppskattas till 10 miljoner.

Akademiska Hus valde SDC Automation i en nyligen avslutad upphandling och utökar därmed sitt samarbete med bolaget inom Ecoclime Group. I urvalsprocessen för ramavtalet hamnade SDC på första plats inom alla kriterier.

”Det känns riktigt bra att fördjupa samarbetet med Akademiska Hus. Ramavtalet är ett kvitto på att våra lösningar och våra tjänster gett resultat. Det känns också bra att vi kan hjälpa en så stor aktör att spara energi och sänka driftskostnader”, säger Mathias Lindberg, VD för SDC Automation.

Akademiska Hus är ett svenskt statligt ägt bolag med uppdrag att äga, utveckla och förvalta fastigheter vid landets universitet och högskolor. Fastighetsbeståndet omfattar 3,4 miljoner kvadratmeter uthyrningsbar yta och har ett fastighetsvärde på 118 miljarder kronor.

SDC Automation har mer än 100 års samlad erfarenhet av avancerad fastighetsautomation. Bolaget har genomfört projektering, installation och driftsättning av komplexa IoT-baserade automationslösningar sedan 2013.

För ytterligare information, kontakta:

Marcus Sandlund, CEO
marcus.sandlund@ecoclime.se
Tfn: 070-088 73 75

Ecoclime Group är en koncern som erbjuder ledande produkter och tjänster inom molnbaserad automation, cirkulär energi, ventilation och elteknik för fastigheter. Vi hjälper fastighetsägare att framtidssäkra sina fastigheter genom att göra dem smarta, återvinna och utvinna förnybar energi, optimera energianvändning samt skapa en bättre komfort för hyresgäster.

Ecoclime Group förvärvar, driver och utvecklar ledande bolag i branschen och verkar i hela värdekedjan från innovation och tillverkning av produkter, till installation, drift- och servicetjänster.

B-aktierna i Ecoclime är listade på Nasdaq First North Premier Growth Market och bolagets Certified Adviser är FNCA Sweden AB. Mer information finns på bolagets hemsida: www.ecoclime.se