Bolag inom Ecoclime Group inleder ny etapp fastighetsautomation till globalt molntjänstföretag till ett värde av 6,7 MSEK

Ecoclime Groups dotterbolag SDC Automation har erhållit en order avseende leverans av ytterligare en etapp fastighetsautomation för serverhallar. Kunden är det globala webbtjänstföretag med vilket SDC Automation har ett långsiktigt projektavtal sedan 2018.

”Vi fortsätter det långsiktiga arbetet med att leverera högsta kvalitet i komplexa miljöer med våra automationstjänster och det känns väldigt bra att vi återigen fått upp farten i det här projektet. Vi håller precis på att avsluta en etapp i kundens serverhallar i Katrineholm och nu vill de att vi ska påbörja nästa etapp i serverhallarna i Eskilstuna., säger Mathias Lindberg, VD i SDC Automation AB.

Det globala molntjänsteföretaget har serverhallar på tre platser i Sverige som ställer stora krav på avancerad fastighetsautomation. SDC Automation har, sedan starten av projektet 2018, successivt fått ökat förtroende och fler uppdrag. Förutom att installera bolagets unika system för automation har SDC Automation fått i uppdrag att uppgradera system som tidigare installerats av en annan leverantör.

För ytterligare information, kontakta:

Marcus Sandlund, CEO
marcus.sandlund@ecoclime.se
Tfn: 070-088 73 75

Ecoclime Group är en koncern som erbjuder ledande produkter och tjänster inom molnbaserad automation, cirkulär energi, ventilation och elteknik för fastigheter. Vi hjälper fastighetsägare att framtidssäkra sina fastigheter genom att göra dem smarta, återvinna och utvinna förnybar energi, optimera energianvändning samt skapa en bättre komfort för hyresgäster.

Ecoclime Group förvärvar, driver och utvecklar ledande bolag i branschen och verkar i hela värdekedjan från innovation och tillverkning av produkter, till installation, drift- och servicetjänster.

B-aktierna i Ecoclime är listade på Nasdaq First North Premier Growth Market och bolagets Certified Adviser är FNCA Sweden AB. Mer information finns på bolagets hemsida: www.ecoclime.se