BISNODE FÖRVÄRVAR FÖRETAG INOM BIG DATA

Europas ledande data och analys företag Bisnode investerar i att stärka koncernens erbjudande inom big data genom att förvärva det Brysselbaserade företaget Swan Insights SA/NV. Prisbelönta Swan Insights tillhandahåller den nya generationens lösningar inom affärsinformation i Belgien, Luxemburg, Tyskland och Storbritannien.

”Förvärvet av Swan Insights bidrar till Bisnodes fortsatta arbete med att utveckla innovativa lösningar inom big data och data science. Swan är experter inom maskininlärning, prediktiva analyser och datorlingvistik (NLP) samt förädling av data. Företaget har på ett framgångsrikt sätt skapat en effektiv kultur där dataanalytiker och verskamhetsingenjörer står i centrum för innovationsprocessen. Förvärvet kommer gynna så väl våra lokala som globala kunder samt bidra till Bisnodes transformation”, säger Magnus Silfverberg, CEO Bisnode.

Swan Insights grundandes 2013 och har blivit erkända flertalet gånger för innovativa lösningar och investeringar.

”Att bli en del av ett etablerat och internationellt företag som Bisnode är ett naturligt nästa steg för Swan. Vi har utvecklat teknik och metoder som perfekt matchar den strategiska ambitionen som finns hos Bisnode. Dessa kommer nu på bästa möjliga sätt blomstra tack vare Bisnode koncernens resurser och begåvade människor. Vi är alla förväntansfullla med att bidra till fortsatt framgång”, säger Laurent Kinet, grundare och VD för Swan Insights.

Förvärvet av Swan Insights är ett strategiskt invitativ relaterat till Bisnodes lösningar inom big data för att kunna utveckla avancerad analytisk kapacitet till en global marknad.