ÅRSMÖTE I SVERIGES KOMMUNIKATIONSBYRÅER 2016

Idag fredag 27 maj har Sveriges Kommunikationsbyråer, KOMM hållit årsstämma i lokalerna på Sveavägen 32.  Ett fyrtiotal medlemsrepresentanter var närvarande.

Bildtext: David Orlic, styrelseordförande, Jessica Bjurström, vd och Sara Leffler Morge, ordförande för valnämnden i KOMM.

På stämman valdes 8 nya styrelseledamöter in; Ulla-Karin Barrett, The Fan Club, Marta Karlqvist, Cohn & Wolfe, Adam Kerj, McCann, Anna-Karin Nilsson, Humbly, Niklas Bondesson, Evidence, Diana Uppman, Philip Marthinsen, House of Radon och My Troedsson, Forsman & Bodenfors. I val av valnämnd valde stämman att omvälja: Susanna Glenndahl Thorslund, Forsman & Bodenfors, Magnus Wålsten, Great Works och Sara Leffler Morge, Friends Agenda. Nya förslag och som valdes in i valnämnden är Mats Alfredsson, Mecka och Karin Ahlgren, Garbergs Project.

VD, Jessica Bjurström lyfte i sin punkt om verksamhetsplanen fram bl a. ALRT (Byråledarutvecklingsprogram), fördelen med förbundets ARU-krav samt tanken bakom det näringspolitiska samarbetet; Kreativ Sektor.

Koncernresultat för 2015 visar överskott på 527 370.

Jessica Bjurström, vd kommenterar årets ekonomiska resultat:
– Jag har förmånen att få arbeta på ett högeffektivt kansli som lyckas få ut mycket kvalité och närvaro till en relativt knapp budget och årets resultat visar på tydlig stabilitet.

Styrelsen för Sveriges Kommunikationsbyråer 2016:
David Orlic, COO, Volontaire – ordförande
Ylva Nestmark, cd, Stendahls