Alinea Capital öppnar upp för direktkunder inom ISK i Sverige

Alinea Capital är ett nystartat norskt förvaltarteam som investerar i Gaming och iGaming sektorerna. Nu erbjuder de tillsammans med Fondab en direktkundslöning för svenska investerare inom ramen för ISK.

Alinea i samarbete med Fondab

Fondabs plattform för fondhandel, depå- och slutkundshantering möjliggör för Alinea Capital att erbjuda sina slutkunder en digital tjänst för fondsparande inom ramen för ISK.

”Fondab tillhandahåller en smidig onboarding och teckningsprocess tillsammans med en användarvänlig plattform vilket gör det enkelt att handla fonden”, säger William Hatle fondförvaltare på Alinea Capital

Alinea Capital är en long-biased hedgefond som uteslutande investerar i bolag inom Gaming och iGaming sektorerna. De är aktiva, fundamentala och datadrivna där datat hämtas från deras egen plattform som automatiskt samlar in och strukturerar allt från finansiella data och nyheter, till hemsidetrafik och spelardata.

”Vi menar att kombinationen av fundamental kunskap, mönsterigenkänning och gediget dataunderlag är nyckeln för att lyckas med investeringar inom Gaming och iGaming. Båda sektorer lämnar löpande digitala fotspår/ledtrådar och ger möjlighet till jämförelser mellan bolag i ett stort investeringsuniversum”, säger William Hatle.

”Det är glädjande att vi kan tillgodose Alinea Capital med en egen lösning för att attrahera direktkunder som exklusivt kommer att kunna handla fonden i Sverige”, säger Filip Birkhammar Försäljningsansvarig på Fondab.

För mer information, vänligen kontakta:

Filip Birkhammar, Försäljningsansvarig Fondab AB
+46 (0)73 600 11 63, filip.birkhammar@fondab.com

William Hatle, Portföljförvaltare Alinea Capital
+47 936 77 195, wh@alineacapital.no

Fondab AB är Sveriges största fondplattform. Fondab arbetar med digitala lösningar för fondsparande och erbjuder fondbolag, värdepappersbolag, rådgivningsbolag och andra sparaktörer en fullständig IT-infrastruktur för automatiserad fondhandel och betalningsflöden, depå- och slutkundshantering. Fondab äger även fondhandelsplatsen Fondmarknaden.se. Mer information på www.fondab.com eller kontakta oss på sales@fondab.com.