Aim’n slår alla rekord och är nu värderat till över en miljard kronor

Aim’n, ett ledande varumärke inom träning för kvinnor, känt för sitt sätt att stärka kvinnors självförtroende, växer mycket snabbare än planerat med hög lönsamhet. Aim‘n:s investerare, eEquity, investerar nu ytterligare SEK 150 mijoner efter sin initiala investering på SEK 60 miljoner mars 2020. Aim’n aspirerar till att bli det globalt ledande varumärket inom aktiv livsstil för kvinnor.

Aim’n är ett innovativt, hög kvalité och värdedrivet varumärke med en tydlig strategi att skapa nästa generations av produkter inom träning och aktiv livsstil. Bolaget grundades 2014 i Halmstad, Sverige av Tekla Acs and Helen Van.

Allt började när grundarna blev trötta på att bära oinspirerande träningskläder och istället skapade tights med bra passform och hög kvalité för att boosta sig själva och uppmuntra andra kvinnor till en aktiv livsstil. Företagsnamnet aim’n kommer från ordet aim (to strive forward) vilket är ett av kärnvärdena som bolaget omfamnar och delar med sina kunder. När grundarna berättade för andra om sin dröm att starta en livsstilsvarumärke så möttes de av tvivel. I stället för att släppa sin dröm så blev de ännu mer dedikerade att lyckas och inspirera andra kvinnor runt om i världen att följa sina egna drömmar.

Resan startade på Instagram där grundarna delade inspiration, motivation och förhandsvisning av sina kläder. Deras konto växte snabbt vilket skapade en hype runt Aim´n:s första kollektion och inom 4,5 timmar så hade hela kollektionen sålt slut. Företaget har sedan dess sålt kläder för en aktiv livsstil till kvinnor med syfte att stärka kvinnors självförtroende och våga tro på sig själva till sin följarskara som kallas Aim’n tribe i över 160 länder. Företaget har idag team baserade i Sverige, Nya Zealand och Asien.

Tekla Acs och Helen Van kommenterar:

“Vi är väldigt glada och exalterade att kunna fortsätta denna spännande resa tillsammans med eEquity! Vi valde eEquity som partner på grund av deras starka kunskap inom ehandel, starka nätverk och drivna team där vi ända sedan deras första investering har känt ett starkt stöd av dem. Vi ser fram emot att ta Aim´n till nästa nivå och att kunna positivt påverka fler kvinnor runt om i världen!”

Sedan första investeringen av eEquity i mars 2020 så har Aim´n dubblat antalet anställda, lanserat nya sajter på ett antal nya marknader, byggt upp ett nytt team för marknadsföring och influencer marknadsföring, utökat produktsortimentet och kraftigt ökat lagret.

Patrik Hedelin, Managing Partner eEquity kommenterar:

“Vi investerar gärna mer kapital i bolag som går bättre än plan som Aim´n. Vi värderar högt partnerskapet med Tekla och Helen och är riktigt imponerade hur de bygger varumärket, Aim´n community, hur de har rekryterat ett fantastiskt team och breddat produktsortimentet sedan vår första investering”.

Aida Jammal, Associate eEquity kommenterar:

“Vårt dynamiska samarbete mellan oss sedan vi investerade har verkligen varit fantastiskt sedan vi investerade för 15 månader sedan. Teamet på Aim´n är ambitiösa, resultatdrivna och klart coachningsbara vilket är orsaken att de har lyckats växa med 130% med bibehållen lönsamhet. Aim´n fortsätter att vara väldigt värdedrivna och att stärka kvinnor och vi är väldigt stolta över att fortsätta att aktivt arbeta med Aim´n i deras strävan att nu åt till fler kvinnor i världen.“