Snabbfakta

Sista ansökningsdag

22 januari 2021

Ort

Stockholm

Har du frågor om tjänsten?

Har du frågor om  tjänsten kontakta gärna Rosita von Feilitzen, tfn: 073-540 57 07. 

Rikshem utökar nu juristavdelningen och söker en jurist för arbete med bolagets  dataskyddsfrågor (GDPR) och för att förstärka stödet till fastighetsförvaltningen med  hyresrätt (företrädesvis bostadshyra) och annan juridik. 

Arbetsuppgifter 

I dina arbetsuppgifter kommer att ingå att självständigt under dataskyddsombudet  hantera dataskyddsfrågor, ge löpande rådgivning till verksamheten inom främst  hyresrätt, ha kontakter med hyresgästföreningen, motparter och myndigheter, driva  ärenden i hyresnämnden och domstol samt i övrigt bistå i juridiska frågor som kan  uppkomma på ett stort fastighetsbolag. Du kommer även att vara med och hålla interna utbildningar och löpande se över och justera interna rutiner och dokument. 

Tjänsten är placerad på juristavdelningen på huvudkontoret i centrala Stockholm. På  avdelningen arbetar Rikshems chefsjurist, som du kommer rapportera till, och  ytterligare två bolagsjurister varav en även är Rikshems dataskyddsombud (DPO). 

Rikshem arbetar för att vara en inkluderande organisation och söker därför dig som  kan bidra med nya perspektiv, värdesätter olikheter och förstår hur dessa påverkar  dig själv och andra. 

Utbildning / Erfarenhet 

Vi söker dig som har arbetat minst 3 år på fastighetsbolag, advokatbyrå eller på  annan arbetsplats med relevant erfarenhet av och intresse för dataskyddsfrågor  (GDPR) och/eller bostadhyresrätt.  

Du har juristexamen med mycket goda akademiska meriter och har mycket god  förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. För att fungera i rollen är det viktigt att du har  ett genuint intresse av och förståelse för Rikshems verksamhet, har god  servicekänsla och integritet och att du förmedlar förtroende. För att trivas i rollen på  Rikshem är det viktigt att du har ett personligt engagemang och god förmåga att  driva ditt arbete och dina projekt framåt. Du är noggrann, bra på att planera och  organisera arbetet och är angelägen om att nå resultat och deadlines med hög  kvalitet. Du är självgående, prestigelös och trivs med att arbeta i team och tycker om  att utveckla och bibehålla personliga relationer. Vill du vara med och utveckla  Rikshems verksamhet är det här rätt tjänst för dig. 

Tjänsten är en heltidstjänst. Tillträde till tjänsten sker efter överenskommelse.  

Varför Rikshem? 

På Rikshem arbetar vi utifrån värdeorden DNA - Drivande, Närvarande, Ansvars tagande. Hos oss finns stora möjligheter att utvecklas för dig som har drivkraft och  engagemang. Vi erbjuder en trygg arbetsgivare med fortsatta expansionsplaner och höga ambitioner, bland annat avseende hållbarhet, digitalisering och kundnöjdhet.  Du som medarbetare förutsätts delta i och påverka vår framtida utveckling. Läs mer  på www.rikshem.se 

Ansökan 

I denna rekrytering samarbetar vi med von Feilitzen & Partners. Har du frågor om  tjänsten kontakta gärna Rosita von Feilitzen, tfn: 073-540 57 07.  

Välkommen med din ansökan bestående av CV, personligt brev, betyg från  juristprogrammet samt andra relevanta betyg och intyg till www.vonfeilitzen.se. Vi  arbetar med löpande rekrytering så skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 22 januari 2021.Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Vill du annonsera här?

På Realtids platsannons­marknad hittar du spetskompetens i branschen.