Annons

Annons

Consultants till Svalners Transaction Services

Sista ansökningsdatum: 
Löpande
Placeringsort: 
Stockholm
URL för ansökan: 

Nu söker vi ekonomer som vill ta chansen att vara med från början när Svalner bygger vårt team inom transaction services!

Svalner är sedan ett antal år tillbaka Sveriges ledande oberoende skatterådgivningsbyrå, och genom sitt aktiva medlemskap i WTS Global en del av det största oberoende internationella skattenätverket i världen. Genom att i oktober 2019 lansera vårt team inom transaction services tar nu Svalner steget till att bli nordens första oberoende rådgivare med ett integrerat erbjudande inom finansiella och skatterelaterade transaktionstjänster.

Vad kan vi erbjuda?

Som consultant i vårt transaction services team kommer du främst att arbeta med uppdrag inom finansiell due diligence, vendor due diligence och vendor assistance. Du kommer även att vara delaktig i närliggande typer av uppdrag inom värdering och finansiell modellering. Våra kunder utgörs främst av private equity-fonder, fastighetsbolag och andra förvärvsintensiva bolag.

På Svalner arbetar du tillsammans med flera av Sveriges främsta transaktions- och skatterådgivare vilket ger dig en unik möjlighet till snabb professionell utveckling, avseende såväl spetskompetens som bredd, i en mycket affärsmässig och driven organisation.

Hos oss kommer du att få ett stort ansvar snabbt och en möjlighet att arbeta nära delägare, transaktionsrådgivare, skattejurister samt intressanta kunder. Har du rätt inställning och engagemang ser vi inga gränser för dina karriärmöjligheter hos oss på Svalner.

Kvalifikationer

Du har företrädesvis en masterexamen inom ekonomi samt ett starkt intresse för finansiell analys, redovisning och värdering. Vi söker såväl nyexaminerade kandidater samt kandidater med upp till fyra års erfarenhet från revisionsbyrå eller motsvarande.

För att lyckas hos oss är affärsmässighet och förmågan att förstå våra klienters verksamhet central, du måste brinna för att leverera på högsta nivå med frihet under ansvar och uppskatta värdeskapande rådgivning.

Arbetet kräver att du är analytisk och noggrann med ett högt eget driv. Eftersom vi vill bygga vidare på en väl sammanhållen grupp lägger vi stor vikt vid samarbete, sammanhållning och trivsel, vilket gör att vi ser framför oss en positiv, kommunikativ och prestigelös person som trivs i samarbetet med såväl kollegor som klienter.

Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och håller en hög stilistisk nivå i skrift. Det är även en fördel om du är väl förtrogen med avancerat arbete i Excel.

På Svalner ser vi ingen motsättning i att arbeta hårt och fokuserat mot uppsatta mål och att samtidigt ha roligt på jobbet, och just därför är varje individs bidrag till en god arbetsmiljö viktigt för oss.

Intervjuer kommer att ske löpande för tillsättning vintern 2020. Du är välkommen med din ansökan redan idag. Vi ber dig bifoga betyg från universitet och gymnasium samt eventuella andra intyg tillsammans med CV och personligt brev. Ditt personliga brev vill vi ska ge en kort summering av din personliga profil och dina framtidsplaner samt en motivering till varför du är intresserad av och passar för Svalner.

För frågor om tjänsten kontakta:

HR Assistent, emelie.malmgren@svalner.se eller Senior Consultant, adam.karavelatzis@svalner.se

Välkommen med din ansökan!