Finans Nyhet

Pissig reklam ska locka till prostatakoll

Publicerad

Med hjälp av kisstävlingar i urinoaren på Ullevi varnar Primärvården för prostatacancer.

Realtid.se

På toaletten finns en femgradig höjdskala som ska mäta statusen på besökarens prostata. Linjen överst är märkt med ”världsklass”. Men orkar mannen bara få upp strålen till den första skalan får han betyget ”prostatakoll?”.

– Vi tycker att vi hittat den idealiska platsen att nå ut med budskapet till målgruppen, säger Karin Rigner, chefsläkare vid Primärvården Göteborg i ett pressmeddelande.

Reklambyrån scp och Carat som tagit fram kampanjen åt Primärvården i Göteborg menar att detta är en riktad reklam när den är som bäst.

Annons

– Tidigare i sommar hade vi AC/DC här, naturligtvis med medelålders män som dominerande publikinslag. Snacka om att träffa rätt målgrupp och nu till helgen så kommer Madonna, säger Ullevis Arenachef Anders Albertsson i pressmeddelandet.

Annons