På toaletten finns en femgradig höjdskala som ska mäta statusen på besökarens prostata. Linjen överst är märkt med ”världsklass”. Men orkar mannen bara få upp strålen till den första skalan får han betyget ”prostatakoll?”.
Pissig reklam ska locka till prostatakoll
ANNONS
ANNONS
Mest läst i kategorin
– Vi tycker att vi hittat den idealiska platsen att nå ut med budskapet till målgruppen, säger Karin Rigner, chefsläkare vid Primärvården Göteborg i ett pressmeddelande.
Reklambyrån scp och Carat som tagit fram kampanjen åt Primärvården i Göteborg menar att detta är en riktad reklam när den är som bäst.
– Tidigare i sommar hade vi AC/DC här, naturligtvis med medelålders män som dominerande publikinslag. Snacka om att träffa rätt målgrupp och nu till helgen så kommer Madonna, säger Ullevis Arenachef Anders Albertsson i pressmeddelandet.
Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
ANNONS
Senaste nytt
ANNONS