Fintech

Ny inriktning  för Quickbit – ska erbjuda betallösningar till konsumenter

Quickbit ändrar inriktning och kommer framöver att fokusera på att utveckla lösningar som riktar sig direkt mot konsumenter.

Publicerad 2020-05-04

Som kommunicerades i delårsrapporten för det andra kvartalet fick vd Serod Nasrat styrelsens uppdrag att genomföra en strategisk översyn av bolagets verksamhet. Översynen är genomförd och styrelsen i Quickbit har nu tagit beslut om ny riktning för bolagets verksamhet. Detta innebär att Quickbit breddar nuvarande affärsmodell, vilket skapar ökade möjligheter för tillväxt och lönsamhet genom att fler människor och handlare på fler marknader kan använda Quickbits lösningar. Det framgår av ett pressmeddelande.

Den nya strategin innebär att Quickbit nu fokuserar på att utveckla nya lösningar med målsättningen att bli marknadsledare inom betalningar med kryptovaluta. Dessa lösningar riktar sig direkt till konsumenter. 

Quickbit ska skapa ett globalt varumärke som är marknadsledande inom lösningar för att använda kryptovaluta. Den övergripande målsättningen är att Quickbits varumärke ska vara synonymt med kryptovaluta. 

– Vi är mer än någonsin övertygade om att framtidens finansiella tjänster baserar sig på blockchain och kryptovaluta. Därför ska vi ännu tydligare fokusera på att skapa lösningar för människor och företag som gör det enkelt och naturligt för dem att använda kryptovaluta i vardagen, säger Serod Nasrat, vd för Quickbit i en skriftlig kommentar.

Platsannonser