Annons

Annons

Ny betaltjänst till Sverige

Konkurrensen inom mobila betalningar ökar med SumUps intåg.

Europeiska betaltjänstleverantören SumUp, som har tung uppbackning i form av American Express, BBVA Ventures och Groupon, tar upp konkurrensen med iZettle och kommer in på den svenska marknaden.

Företaget finns redan i 13 länder och erbjuder mobila betalningar via egenutvecklade betalterminaler. Dessutom går modellen ut på att handlarna vet hur mycket det kostar de varje månad tack vare en fast transaktionsavgift på 1,9 procent för alla betal- och kreditkort.

– Svenskar betalar med kort oftare än övriga européer, så Sverige är givetvis en mycket

Annons

Annons

intressant marknad för oss. Mot bakgrund av vår stora framgång i resten av Europa, förväntar

vi oss liknande resultat i Sverige, säger bolagets VD Daniel Klein.

Bolaget grundades 2012. Enligt Klein använder sig bolaget av egen hårdvara för att möta handlarnas krav på säkerhet.

– Tredjepartsprodukter kunde helt enkelt inte erbjuda det som våra handlare behöver, säger han.

För närvarande samarbetar SumUp med företag som UBS, Unicredit och mytaxi.

Annons

Annons

Annons

Annons

Annons

Annons

Annons