Finans Nyhet

Mobiloperatören 3

Publicerad

…som var först ut i Sverige med idén att driva kafé och mobilförsäljning i samma lokal. Varifrån kommer konceptet och vad innebär det? Realtid.se frågar Erik Hörnfeldt som är press- och informationsansvarig på 3.

– Vi är helt själva med konceptet. Vad jag vet finns det inte utanför Sverige. Konceptet innebär att vi i samarbete med Espresso House driver kafé och mobilförsäljning i samma lokal.

Varför, går det dåligt för 3?

– Verkligen inte. Detta är en del av vår marknadsföring. Vi gör allt för att konkurrera. För kunden vill vi ge en bättre upplevelse på alla sätt. Vårt mål är att skapa en långsiktig kundlojalitet. Även vår servicegrad är väldigt hög. Till exempel bjuder vi på en espresso när du får din mobil lagad på 20 minuter. Genom detta koncept lockar vi ännu fler kunder.

Annons

Har ni redan kunnat se ökad försäljning?

– Ja, vi ser tecken på det. Samtidigt som vi ökar försäljningen får vi ner våra lokalkostnader, eftersom vi är två som delar på lokalen

Vilka riktar ni er emot?

Annons

– Mot alla, det vill säga barn som vuxna och hantverkare som yuppies. Vem som helst ska kunna gå in där för en kopp espresso eller annat. En som sett lockad ut att gå in, men inte vågat är Telias vd Maria Ehrling. Telia sitter i samma hus ovanför vår butik.

Har ni fått någon negativ respons?

– Nej, vårt koncept har fått ett väldigt positivt mottagande. Dessutom behövdes det ett kafé på Stureplan. Enda negativa vi fått höra är att sconesen är för söta, men det kan vi leva med.

Annons

Än så länge har ni en butik med detta koncept och det är på Stureplan i Stockholm. Kommer ni att öppna fler?

– Ja, det kommer vi. Men det är inte säkert att det blir samarbete med just Espresso House. Vi kommer troligtvis att samarbeta med olika aktörer runt om i landet. Det viktiga är att samarbetspartnern går ihop med vad vi gör och står för.

Annons