Premium
Foto: Norwegian
Krönika

Räkna med fler räddningspaket när flygbranschen omstruktureras

Räddningen av Norwegian blev en nagelbitare som följde skolboken. Men det är sannolikt inte sista gången Norwegian behöver en livlina. 

Samma sak gäller andra bolag i en bransch som kommer att stöpas om kraftigt.

Torbjörn Isacson
Uppdaterad 2021-05-25
Publicerad 2020-05-04

Norwegian har i helgen kastats mellan hopp och förtvivlan där förhandlingarna med olika kreditgivare emellanåt såg ut att köra fast, och bolaget riskera konkurs. Men till slut gick obligationsägare, leasingbolag och aktieägare med på sina delar av den föreslagna räddningen. Nu väntar både statligt tillskott och en nyemission på 400 miljoner...

Vill du läsa vidare?
Det här innehållet är en del av Realtid Premium. Med vår Premium-tjänst får du:
  • Tillgång till allt vårt innehåll på Realtid
  • Nyheter, analyser, granskningar och reportage för beslutsfattare
  • Tillgång till Realtids arkiv sedan 2004
  • Exklusiva erbjudanden från KTH Executive School och Lexly
Köp Premium
Redan medlem?

Platsannonser

Logga in