FinansKrönika För dig som prenumerant

Räkna med fler räddningspaket när flygbranschen omstruktureras

Foto: Norwegian
Publicerad
Uppdaterad
Räddningen av Norwegian blev en nagelbitare som följde skolboken. Men det är sannolikt inte sista gången Norwegian behöver en livlina. Samma sak gäller andra bolag i en bransch som kommer att stöpas om kraftigt.

Torbjörn Isacson

Norwegian har i helgen kastats mellan hopp och förtvivlan där förhandlingarna med olika kreditgivare emellanåt såg ut att köra fast, och bolaget riskera konkurs. Men till slut gick obligationsägare, leasingbolag och aktieägare med på sina delar av den föreslagna räddningen. Nu väntar både statligt tillskott och en nyemission på 400 miljoner kronor.

tests

00000000

000000

000000

000000

Har du redan ett konto.

Teckna premiumabonnemang

Månad
299
kronor per månad

Ex moms
Registrera med företagsmejl

Mest populär
Helår
274
kronor per månad

Betala 3 289 kr per år
och spara 299 kr

Team

Medlemskap till hela företaget.
Få upp till 50% rabatt>>

Det här får du som medlem

  • Tillgång till allt vårt Premium-innehåll på Realtid.
  • Nyheter, analyser, granskningar och reportage för beslutsfattare.
  • Krönikor, och analyser från ledande profiler.
  • Bli en del av vår community.

Så här fungerar Premium

  • Betala per månad eller år.
  • Säg upp enkelt när du vill.
  • Välj mellan kort, Klarna eller företagsfaktura som betalningsalternativ.
  • Läs fullständiga villkor här.

Frågor?

Annons