FinansKrönika För dig som prenumerant

”Fakify ” och ”TillyouMakify erövrar världen

Foto: Pixabay
Publicerad
”Fake it till you make it” är ett av de främsta budorden i Silicon Valley. Det är visserligen inget nytt förhållningssätt i affärslivet och inte så ovanligt i finansvärlden heller sedan familjen Medicis dagar. Det skriver Realtids Per Lindvall.

Per Lindvall

Grundkursen för detta är ju det gamla ohederliga spelet, bluffpoker. Att göra allt för att hindra att någon synar de kort man har på hand och föröka se ut som om man just fått ihop minst en färg är huvudstrategin. För att underbygga ”jag-har-minst-färg-storyn” går man ”all-in” med förhoppningen att de andra ska ge upp. Det gäller att få dem att tänka att deras triss eller stege inte kommer att räcka för att kamma hem potten.

tests

00000000

000000

000000

000000

Har du redan ett konto.

Teckna premiumabonnemang

Månad
299
kronor per månad

Ex moms
Registrera med företagsmejl

Mest populär
Helår
274
kronor per månad

Betala 3 289 kr per år
och spara 299 kr

Team

Medlemskap till hela företaget.
Få upp till 50% rabatt>>

Det här får du som medlem

  • Tillgång till allt vårt Premium-innehåll på Realtid.
  • Nyheter, analyser, granskningar och reportage för beslutsfattare.
  • Krönikor, och analyser från ledande profiler.
  • Bli en del av vår community.

Så här fungerar Premium

  • Betala per månad eller år.
  • Säg upp enkelt när du vill.
  • Välj mellan kort, Klarna eller företagsfaktura som betalningsalternativ.
  • Läs fullständiga villkor här.

Frågor?

Annons