Premium
Foto: Pixabay
Krönika

”Fakify ” och ”TillyouMakify erövrar världen

”Fake it till you make it” är ett av de främsta budorden i Silicon Valley. Det är visserligen inget nytt förhållningssätt i affärslivet och inte så ovanligt i finansvärlden heller sedan familjen Medicis dagar. Det skriver Realtids Per Lindvall.

Per Lindvall
Uppdaterad 2021-05-25
Publicerad 2020-09-11

Grundkursen för detta är ju det gamla ohederliga spelet, bluffpoker. Att göra allt för att hindra att någon synar de kort man har på hand och föröka se ut som om man just fått ihop minst en färg är huvudstrategin. För att underbygga ”jag-har-minst-färg-storyn” går man ”all-in” med förhoppningen att de andra ska ge upp. Det gäller att få dem att...

Vill du läsa vidare?
Det här innehållet är en del av Realtid Premium. Nu kan du prova Premium över sommaren för 199 kr (ex moms).
  • Tillgång till allt vårt innehåll på Realtid
  • Nyheter, analyser, granskningar och reportage för beslutsfattare
  • Tillgång till Realtids arkiv sedan 2004
  • Exklusiva erbjudanden från KTH Executive School och Lexly
Köp Premium
Redan medlem?

Platsannonser

Premium för 199 kr i sommar
Med Premium får du Sveriges bästa oberoende bevakning av finansbranschen

Logga in