FinansKrönika För dig som prenumerant

Ett skott i benet på Handelsbankens varumärke

Foto: Handelsbanken
Publicerad
Alexanderhugget i Handelsbankens kontorsrörelse och stängningen av insättningar till personalstiftelsen Oktogonen är i sig helt rationella. Problemet är att det riskerar att torpedera varumärket och förvandla den till en bank bland alla andra. Det skriver Realtids Per Lindvall.

Per Lindvall

Storbanker i allmänhet är trögrörliga djur och trögrörligast av dem alla är Handelsbanken. Att den senare nu tvingas börja springa och kapa bort knappt hälften av sin tidigare så helgade kontorsrörelse och släppa sin ”kyrktornsprincip” ökar, som alla som suttit stilla för länge vet, risken för sträckningar, muskelbristningar och till och med hjärtproblem.  

tests

00000000

000000

000000

000000

Har du redan ett konto.

Teckna premiumabonnemang

Månad
299
kronor per månad

Ex moms
Registrera med företagsmejl

Mest populär
Helår
274
kronor per månad

Betala 3 289 kr per år
och spara 299 kr

Team

Medlemskap till hela företaget.
Få upp till 50% rabatt>>

Det här får du som medlem

  • Tillgång till allt vårt Premium-innehåll på Realtid.
  • Nyheter, analyser, granskningar och reportage för beslutsfattare.
  • Krönikor, och analyser från ledande profiler.
  • Bli en del av vår community.

Så här fungerar Premium

  • Betala per månad eller år.
  • Säg upp enkelt när du vill.
  • Välj mellan kort, Klarna eller företagsfaktura som betalningsalternativ.
  • Läs fullständiga villkor här.

Frågor?

Annons