Klarnas vd och medgrundare Sebastian Siemiatkowski.
Fintech

Klarna lanserar app för privatekonomi

Betalbolaget Klarna har utvecklat en ny app som lanseras med start idag fredag. Den är inriktad på privatekonomi och shopping. “Vi försöker verkligen förstå kundernas behov”, säger Klarnas chief product officer David Fock.

Uppdaterad 2018-05-04
Publicerad 2018-05-04

“Lanseringen är startskottet för att kunna erbjuda framtidens betalnings- och shoppingupplevelse i en och samma app”, skriver Klarna i ett pressmeddelande om den nya appen.

– På Klarna lyssnar vi inte bara på vad våra kunder säger, utan vi försöker verkligen förstå deras behov. Det är så vi kan känna oss säkra på vad de efterfrågar - flexibilitet, säkerhet, minskad ekonomisk oro och en okomplicerad betalningsupplevelse. Detta har tillsammans med vårt fokus på en oslagbar användarupplevelse varit de drivande krafterna under utvecklingsprocessen, säger David Fock, Chief Product Officer på Klarna.

Appen kommer bland annat erbjuda användarna möjlighet att välja betalsätt med större flexibilitet än tidigare och få påminnelser om betalningar via pushnotiser, innan de förfallit. De kommer även ges en översikt över köp med bilder och möjligheten att filtrera dessa efter kategorier samt kundservice med tillgänglighet dygnet runt, alla dagar i veckan. Ett nytt hemflöde med innehåll för konsumenterna att scrolla igenom kommer också att finnas i appen.

– Vi är mycket glada över den här lanseringen, men ser också mycket fram emot kommande funktioner och tjänster. Det här är bara början. Vårt mål är att gå betydligt längre än vad som förväntas av en betalningsleverantör och därigenom driva lojalitet från såväl kunder som handlare, säger David Fock. 

Framöver kommer appen uppdateras med nya funktioner som framförallt är inriktade på shopping.

Platsannonser