Kommunikation

Fyra nya delägare i Westander

Anders Wennerstrand, Nils Grunditz, Sara Arborén och Sofie Ek blir nya delägare i pr-byrån Westander. "Allt fler företag inser hur viktigt det är att delta i samhällsdebatten och berätta om sina värderingar, inte bara leverera varor eller tjänster" säger Anders Wennerstrand till Realtid.

Uppdaterad 2017-06-09
Publicerad 2017-06-09

Anders Wennerstrand har tidigare jobbat många år på nyhetsbyrån TT. Med sina mindre än två år på Westander är han den av delägarna som har jobbat kortast tid i företaget.

Anders Wennerstrand kommenterar:

Hur känns det att bli delägare?

– Det känns fantastiskt! Jag är stolt och glad över att få ett sådant förtroende efter mindre än två år i företaget.

Vad innebär delägarskapet för dig?

–  Delägarskapet är en möjlighet att arbeta långsiktigt och bidra till att utveckla Westanders tjänster ytterligare. Dessutom är det en sund investering i ett växande och framgångsrikt företag.

Vilka möjligheter och utmaningar står kommunikationsbranschen inför?

– Allt fler företag inser hur viktigt det är att delta i samhällsdebatten och berätta om sina värderingar, inte bara leverera varor eller tjänster. Det har vi på Westander arbetat för i många år och vi ser fram emot att hjälpa fler i det kommunikationsarbetet.

Hur kommer sättet vi kommunicerar på att förändras inom tio år?

– Kanaler och teknik kommer förstås att förändras, men vikten av att berätta vad företaget står för kommer att fortsätta öka. Den generation som är vuxen om tio år kommer bara att bry sig om företag som vågar kommunicera sina värderingar.

Westander har nu totalt 16 delägare. Byråintäkten har de senaste åren ökat med åtta procent i årsgenomsnitt, från 26 miljoner kronor 2011 till 39 miljoner 2016.
 

Platsannonser