Finans

Fintechprofil ny chef på DNB Sverige

Nathalie Green har utsetts till kommunikationschef på DNB Sverige.

Publicerad 2020-12-03
Nathalie  Green. 
Foto: Dan Coleman

Nathalie Green kommer närmast från fintech-startupen Doconomy, där hon är medgrundare, tidigare vd samt affärsområdeschef för banktjänster.

Nathalie Green har en gedigen erfarenhet från finanssektorn. Hon har haft flera ledarroller under sina nio år inom Storebrandkoncernen. Bland annat som chef för kommunikation,  varumärke och hållbarhet samt chef för det svenska investeringserbjudandet. Hon har även varit ledamot i styrelsen för Storebrand Kapitalförvaltning.

De senaste åren har hon varit med och grundat Doconomy – en startup inom fintech med fokus på klimatsmarta banktjänster. Där har hon haft flera ledande roller – vd under startskedet och sedan affärsområdeschef för digitala banktjänsten DO.

På DNB Sverige får hon ansvaret för kommunikation. 

– Jag ser fram emot att bli en del av DNB-teamet och att få arbeta för en offensiv aktör och utmanare som har en betydelsefull roll att spela på den svenska marknaden. Det finns ett tydligt fokus på expansion och jag vill knyta ihop mitt övergripande ansvar för kommunikation med min bakgrund i att driva tillväxtbolag med fokus på hållbar affärsutveckling.  Jag gillar att DNB tar plats på olika arenor och driver frågan om en mer hållbar och jämlik finanssektor, säger Nathalie Green.

– Vi är glada och förväntansfulla över att få in Nathalie Green i vårt team i Sverige. Jag är övertygad om att Nathalie med sin värdefulla erfarenhet inom finanssektorn och fintech kommer att passa bra hos oss i samband med våra offensiva mål att växa vår affär, säger Elisabeth Beskow, vd DNB Sverige.

Nathalie Green tillträder sin tjänst i mitten av januari 2021.

Platsannonser