Börs

Febril aktivitet bakom nätbankernas problem

"Handeln och orderläggningen har hela tiden fungerat", säger Johan Tidestad, kommunikationschef Nordnet. 

Publicerad 2020-03-09

Vid börsöppningen på måndagsmorgonen var det flera kunder till nätbankerna i Avanza och Nordnet som hade problem med Bank ID-inloggningen. Övriga inloggningssätt fungerade på båda bankerna.

– Det stämmer. Vi hade vissa problem med Bank ID-inloggningen i morse men det problemet ska nu vara löst. Handeln och orderläggningen har hela tiden fungerat som den ska och problemen med inloggningen har bara varit från och till, säger Johan Tidestad, kommunikationschef på Nordnet. 

På Avanza rådde samma problem under morgonen och Sofia Svavar, chef investerarrelationer Avanza Bank, menar att det till viss del berodde på öppningens "febrila aktivitet” på marknaderna. Ett samtal till kundtjänsten satte oss på plats nummer 151 i kön. 

– Det fanns problem med Bank ID-inloggningen de första 15 minuterna. Våra andra inloggningssätt har fungerat hela tiden och problemet ska nu vara löst, säger Sofia Svavar, chef investerarrelationer Avanza Bank.

Platsannonser