Annons

Annons

DNB lanserar banktjänster för analoga kunder

DNB riktar nu fokuset mot de 60.000 kunderna som inte är digitala.

På onsdag lanserar DNB konceptet Bank utan internet som ska fokusera på de kunderna som inte vill eller inte förstår sig på internet, enligt Dn.no.

Bara i DNB finns det 60.000 kunder som inte är digitala.

I likhet med andra finansinstitutioner har DNB satsat hårt på digitalisering under de senaste åren. Sedan 2013 har banken lagt ned 460 filialer och lanserat den mobila betalningstjänsten Vipps och kommit långt med att digitalisera processen med att söka lån.

Annons

Annons

Trots detta finns det alltså en stor kundgrupp som banken inte nått; de som inte vill eller kan förstå sig på internet. För att möta dessa analoga kunders behov och önskemål DNB beviljar därför banken brevgiro- och avtalsgiro, kontotelefonen och möjligheten att använda telegiro.

Samtidigt lanserar banken ett direktnummer där icke-digitala kunder kan komma direkt till en kundrådgivare för att hjälpa dem.

Läs allt om:

Annons

Annons

Annons

Annons

Annons

Annons