Curamando, managementkonsulter inom digital transformation, har i Stockholm hittills i år ökat personalstyrkan med 25 personer till drygt 60 anställda.
Curamando expanderar till Oslo
Mest läst i kategorin
Nu expanderar bolaget till Norge.
Efter att ha samarbetat i flera digitala projekt genom åren har den norska duon
Kristian Torgersen och Damir Dunderovic fått i uppdrag att leda Curamandos norska satsning.
Kristian Torgersen var tidigare delaktig i att bygga upp ett mobilt annonsnätverk, som sedan såldes till Opera Mediaworks och Damir Dunderovic är medgrundaren av content marketing-byrån Plapre.
Vd Mattias Olofsson kommenterar:
Varför etablerar ni er i Oslo?
– Norska företag har samma behov som sina svenska kollegor, att ställa om till en marknad och konkurrens som är driven av digitala möjligheter. Precis som i Sverige finns det en lucka på marknaden – mellan digitala nischspelare, traditionella managementkonsultföretag och mediabyråer – där företag behöver hjälp i omställningen av sin affär och organisation. Curamando fyller den luckan.
Kommer ni ha samma erbjudanden där?
– Ja, både Kristian och Damir har varit över i Sverige under en lång tid och jobbat med oss liksom vår personal kommer att stötta i Norge initialt.
Vad tror du att er tillväxt beror på?
– Det finns ett stort behov av djup digital affärsförståelse och praktiskt kunnande om hur man ställer om sin affär och organisation för att fortsätta vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi har fött och bemannat vårt företag ur det behovet. Vi kombinerar några av landets främsta digitala experter med våra managementkonsulter som arbetar i team internt hos kunder. Det är en stor skillnad mot andra aktörer. Att vi alltid levererar operativa mätbara resultat gör att efterfrågan på våra tjänster växer.
Hur ser framtiden ut för er?
– Vi fortsätter att växa i takt med våra kunders behov och enligt plan och siktar på att under nästa år vara fler i både Stockholm och Oslo.