Finans Nyhet

Burenstam & Partners får pris för hybrid rådgivning

Burenstam & PartnersBurenstam & Partners
"Vi ser att god rådgivning kan leda till livsförändrande insikter för våra kunder,"  säger Anders Zachrisson, strategiansvarig för Burenstam & Partners.
Publicerad

Burenstam & Partners har tillsammans med sitt moderbolag (Formuesforvaltning) mottagit priset för årets digitala initiativ för utveckling och implementering av en hybrid rådgivningsprocess

Realtid.se

Priset «Digital Wealth Management Impact Innovation Awards» delas ut av det amerikanska rådgivnings- och analysföretaget Aite Group. Genom denna prisutdelning önskar man att lyfta fram innovationer som hjälper Wealth Management-branschen där kundfokus och nya lösningar på gamla problem premieras. I år koras vinnare innanför sex olika kategorier där Burenstam & Partners har vunnit priset i kategorin Digital Initative of the Year. Alla vinnare har valts ut av en global expertpanel inom Wealth management. Det framgår av ett pressmeddelande.

”Vinnaren är ledande på att identifiera och implementera nya produkter, eller utveckla automatiserade och effektiva lösningar som lyfter branschen ett steg närmare nästa generations finansiella tjänster. Vinnarna är Wealth Management-företag som resten av branschen önskar ta efter, oberoende av storlek”, heter det i pressmeddelandet från Aite Group.  

Burenstam & Partners har de senaste åren arbetat fram nya digitala lösningar, inkluderat quiz och en dynamisk förmögenhetsplan i bolagets app.

Annons

– Vi ser att god rådgivning kan leda till livsförändrande insikter för våra kunder. Fram tills idag har branschen inte erbjudit sina kunder en enkel och inspirerande rådgivning. Istället för att skapa en engagerande dialog runt vad förmögenheten betyder för var och en, blir samtalet ofta tekniskt, produktorienterat och tråkigt. Kunderna har fått långa, formella dokument som är svåra att förstå istället för att motta en enkel och dynamisk action-plan. Detta utmanar vi ständigt oss själva på genom att verkligen sätta kundupplevelsen i fokus,  säger Anders Zachrisson, strategiansvarig för Burenstam & Partners, i en skriftlig kommentar.

 

Annons