Annons

Annons

Leadstar Media USA-satsar med lanseringen av UnitedGamblers.com

USA är nästa stora marknad inom nätcasino och betting. Vissa prognoser räknar med att USA på egen hand kommer att göra spelmarknaden dubbelt så stor som den är idag. Flera av de stora, europeiska affiliatebolagen är redan närvarande, och nu expanderar även svenska Leadstar Media över Atlanten med sin nya satsning, Unitedgamblers.com.

Än så länge är det bara tre stater som helt har legaliserat betting och nätcasino; New Jersey,  Nevada och Pennsylvania. Trots det är underlaget av potentiella spelare nästan tre gånger så stort som i Sverige.

Eskil Kvarnström, VD på Leadstar Media, kommenterar

– USA är ett stort steg i vår utveckling, och något vi jobbat med länge. Det blir den elfte marknaden för oss, vilket är väldigt kul, och ett tecken på att vi gör ett riktigt bra jobb.

Unitedgamblers.com riktar in sig på både nätcasino och betting, och målet med hemsidan är att alltid erbjuda den bästa jämförelsen av spelbolag, oavsett vilken stat besökaren bor i. Och precis som på Leadstar Medias hemsidor i Europa, kommer stort fokus ligga på att skydda spelare och följa lagar och regler.

– Vi har blivit rutinerade när det gäller vårt ansvar gentemot både myndigheter, spelare och operatörer. Marknaderna i Europa har tagit stora kliv i detta avseende, inte minst Sverige med regleringen från den 1 januari. USA kommer inte vara ett undantag, och vi är övertygade om att vår erfarenhet kommer att vara en stor konkurrensfördel, säger Eskil Kvarnström.

Planerar fler hemsidor i USA

Även om Unitedgamblers.com just nu är Leadstar Medias enda hemsida som är aktiv i USA, planerar man för flera i framtiden.

– Just nu har vi en hemsida till i vår pipeline, men eftersom USA är en så pass stor och spännande marknad utesluter vi inte ännu fler, säger Eskil Kvarnström.