Annons

Annons

Leadstar Media ökar sitt fokus på Spanien

Lead generation-bolaget Leadstar Media AB, som verkar inom iGaming, har lanserat flertalet nya internationella hemsidor under 2019. Man riktar sig mot både nya, intressanta marknader, som Indien och USA, men också mot etablerade sådana, som Spanien. 

– Det finns alltid en trygghet med att etablera sig på licensierade marknader, säger företagets VD Eskil Kvarnström.

Syftet med de flesta av Leadstar Medias hemsidor är att jämföra bettingsidor och nätcasinon och på så sätt förenkla för konsumenter som letar efter ett nytt spelbolag. De två spanska sajterna som lanserats under åren är Miscasasdeapuestas.com (jämför bettingsidor) och Misonlinecasinos.com (jämför nätcasinon).

Eskil Kvarnström:

– Det finns flera bra anledningar för oss att äntra den spanska marknaden. Både att det är en trygg och stabil marknad där vi kommer att kunna bli en av de ledande aktörerna. Men också för att den spansktalande världen är stor och Spanien känns som ett perfekt första steg för att senare kunna etablera sig i fler spansktalande länder.

Spännande framtid i Latinamerika

Latinamerika är en av de kommande marknaderna inom iGaming, vilket motiverar produkter på spanska. I Leadstar Medias portfölj finns redan Sitedeapostas.com, en sajt som riktar sig mot den brasilianska marknaden. Tanken är att Miscasasdeapuestas.com framöver ska bli en sajt med sektioner för de spansktalande länderna i Latinamerika.

– Latinamerika är väldigt spännande, och vår brasilianska sajt har givit indikationer på att det finns ett behov av den typen av sajter vi skapar i den delen av världen, säger Eskil Kvarnström

– Vårt mål är att göra Miscasasdeapuestas.com till den främsta jämförelsesajten för betting på spanska.