Annons

Annons

Klarna vässar kundsupporten med Freshworks

Freshworks lösningar ger Klarnas kundtjänstmedarbetare en heltäckande bild av den information de behöver i sitt arbete

Stockholm, 3 juli, 2018 – Freshworks, en ledande leverantör av molnbaserade applikationer, och den globala och Sverigebaserade betaltjänstleverantören, Klarna, har ingått ett avtal med syfte att hjälpa Klarna att ytterligare utveckla sin kundsupportverksamhet. Affären innebär att Klarnas supportpersonal får en heltäckande bild av alla kunder samt de verktyg som krävs för att kunna erbjuda kundsupport av högsta klass.

-       Idag är en effektiv kundsupport en avgörande konkurrensfaktor hos de flesta företag, och Klarna är inget undantag, säger Roshni Bharadwaj Mahendira, Product Manager, Contact Channels på Klarna. Med Freshworks lösningar kommer vi att kunna ge våra supportmedarbetare den information de behöver för att erbjuda högklassig service vilket i slutändan innebär nöjdare kunder. Freshworks har visat sig vara en utmärkt partner för oss då de ser våra utmaningar som något som vi behöver lösa tillsammans. Deras inställning och förmåga till problemlösning är en av de saker som gör att de utmärker sig från sina konkurrenter. 

Freshworks lösningar gör det möjligt för Klarna att skapa djupa integrationer, inte bara med befintliga system, utan också till system som Klarna planerar att implementera i framtiden, exempelvis AI-baserade system. Därigenom förbättrar och framtidssäkrar Klarna kundsupportplattformen på en och samma gång.

Relationen mellan Klarna och Freshworks inleddes då båda företagen insåg att de har samma värderingar i det att kundservice är, och kommer att fortsätta att vara, avgörande ur ett affärsmässigt perspektiv. Då Klarna har sett en spektakulär tillväxt har dess växande antal system för IT-support och antal kommunikationskanaler resulterat i en allt mer komplex miljö, något som gjort det till en utmaning att tillhandahålla bästa möjliga kundsupport. Samarbetet med Freshworks innebär att Klarna adresserar den utmaningen från grunden.

-       Det är ett sant nöje att arbeta med Klarna. Det är ett av de mest framgångsrika och snabbväxande företagen på sin marknad och vi känner en stark samhörighet med dem i det faktum att båda företagen är övertygande om att utmärkt kundservice är avgörande för en hållbar framgång, säger Arun Mani, Europachef på Freshworks.

Klarna och Freshworks implementerade systemet utan att tvingas avbryta det dagliga arbetet i övrigt. Utbildningen utfördes genom e-learingkurser.

About Freshworks 

Freshworks Inc. is the parent company behind the suite of products, which includes Freshdesk, Freshservice, Freshsales, Freshcaller, Freshteam, Freshchat and Freshmarketer. The company’s suite of products is designed to work tightly together to increase collaboration and help teams better connect and communicate with their customers and co-workers. Founded in October 2010, Freshworks Inc. is backed by Accel, Tiger Global Management, CapitalG, and Sequoia Capital India. Freshworks has its HQ in San Bruno, California and global offices in India, UK, Australia, and Germany. The company's cloud-based suite of SaaS products is widely used by over 150,000 customers around the world including the NHS, Honda, Rightmove, Hugo Boss, Citizens Advice, Toshiba and Cisco. To learn more about Freshworks, please visit http://www.freshworks.com

About Klarna

Klarna is one of Europe’s leading payments providers and fully licensed bank, which wants to revolutionize the payment experience for shoppers and merchants alike. Founded in Stockholm, Sweden, in 2005, we offer a simple, safe and smoooth checkout experience. Klarna now works with 89,000 merchants. Klarna has 1,700 employees and is active in 14 countries. Klarna is backed by investors such as Sequoia Capital, Bestseller Group, Atomico, VISA and Permira.

Contact:  

Nathan Benit, Marketing Manager Benelux & Nordics, Freshworks 

nathan.benit@freshworks.com 

+49 151 18822375 

Jan Fredriksson, Northern Link PR for Freshworks

jan@nlpr.se 

+46 70 716 00 68