Sponsrat Sponsrat

Footway rekryterar nyckelpersoner

Footway stärker organisationen med ny spetskompetens inom e-handel och digital transformering. Efter lanseringen av Footways helt nya e-handelsplattform rustar bolaget för fortsatt tillväxt genom rekrytering av två nya nyckelpersoner - Martin Kamphav och Fredrik Hansen. Martin kommer arbeta med affärsutveckling och Fredrik blir operativt ansvarig för kunder och leverantörer.

Uppdaterad 2020-11-20
Publicerad 2020-11-20

”Med vår nya e-handelsplattform ger vi alla våra specialiserade onlinebutiker förutsättningar att växa och expandera. Det känns därför som rätt tidpunkt att ytterligare stärka upp vår organisation med Martin Kamphav och Fredrik Hansen. Deras specialistkompetens inom e-handel, retail och digital transformering kommer vara viktiga pusselbitar i Footways fortsatta tillväxtresa,” säger Louise Liljedahl, HR-chef och medgrundare på Footway.

Martin Kamphav tillför värdefull spetskompetens inom bland annat digital transformation och kundupplevelse tack vare sin långa erfarenhet inom detaljhandel. Han lämnar H&M efter nästan tio år i bolaget, senast i rollen som Global Head of Customer Experience Development, där han fokuserat på digital affärsutveckling. Martin har tidigare även varit e-handelschef på Svanströmsgruppen, drivit flera egna bolag inom detaljhandel samt arbetat som konsult inom e-handel och digital utveckling.

Fredrik Hansen kommer närmast från rollen som Product Area Manager inom Inventory Optimization på H&M, med ansvar för affärs- och IT-utveckling i syfte att driva produkttillgänglighet och fullprisförsäljning globalt. Han har tidigare arbetat på PostNord i olika ledarroller med bland annat ansvar för att driva effektiviseringsprogram i den svenska produktionsorganisationen samt att utveckla koncernens kommersiella agenda. I kombination med flera års erfarenhet som konsult på Accenture och digitalbyrån Kaplan, kommer Fredrik att stärka Footway i sin roll som operativt ansvarig för kunder och leverantörer.

 

Platsannonser