Sponsrat Sponsrat

Footway inleder strategiska samarbeten

Footway planerar att under det fjärde kvartalet lansera en helt ny e-handelsplattform. Plattformen bygger på en gemensam global infrastruktur dit alla koncernens butiker kopplas. Som ett led i utvecklingen har Footway ingått samarbetsavtal med de innovativa och datadrivna tjänsteleverantörerna Ingrid och Loop54.

Uppdaterad 2020-10-22
Publicerad 2020-10-22

I den globala infrastrukturen ingår exempelvis logistik, kundservice, leverantörsportal och checkout-funktionalitet. Butikerna, som i dagsläget omfattar Footway, Sportamore, Brandos och Solestory, representerar samtidigt olika produktkategorier med unika skyltfönster och produkter. Via plattformen kan också respektive butik enkelt lanseras på nya marknader.

För att ytterligare stärka kundupplevelsen i plattformen har Footway påbörjat samarbeten med Ingrid och Loop54. Genom Ingrid presenteras kunden för de mest fördelaktiga leveransalternativen utifrån faktorer såsom varukorgens innehåll, hur snabbt kunden önskar leveransen samt geografiskt avstånd. Via Loop54 personaliseras samtidigt shoppingupplevelsen genom sök och navigering så att varje kund möts av relevanta produkter. Därmed utökas det redan framgångsrika samarbetet som Loop54 och Sportamore haft under flera år.

”Den nya plattformen kommer inleda nästa fas i Footways tillväxtresa. Med en gemensam global plattform för alla butiker minskar vi komplexiteten vilket i sin tur innebär såväl lägre kostnader som snabbare utveckling. För kunder och leverantörer blir samtidigt den totala upplevelsen enklare, och ju mer data vi kan samla desto skarpare blir erbjudandet.”, säger Daniel Mühlbach, VD för Footway.

Footways nya plattform planerar att lanseras under mitten av fjärde kvartalet 2020.

 

Platsannonser