Sponsrat Sponsrat

Footway Group lanserar Belapadel.com

Footway Group tar nästa steg i sin internationella satsning på brand stores och har nu lanserat padelbutiken Belapadel.com på 24 marknader i Europa. Lanseringen sker i nära samarbete med padellegendaren Fernando ”Bela” Belasteguín och sportvarumärket Wilson.

Uppdaterad 2021-05-03
Publicerad 2021-05-03

Belapadel.com är den åttonde nischade onlinebutiken som är live på Footway Groups skalbara e-handelsplattform. Belapadel.com rullas ut på Footway Groups samtliga 24 marknader direkt vid lansering. Med ett tydligt fokus på padel erbjuder butiken ett nischat utbud av produkter framtagna av padellegendaren Fernando ”Bela” Belasteguín i samarbete med Wilson.

Argentinaren Fernando ”Bela” Belasteguín betraktas av många som världens bästa padelspelare genom tiderna. Han var rankad världsetta 16 år i följd, mellan 2002 och 2018, och har vunnit 223 finaler av 273 spelade proffsturneringar. Bela startade även årets tävlingssäsong starkt med en vinst i första stoppet på World Padel Tour.

"Via vår plattform kan Wilson och Bela bygga sitt gemensamma varumärke och i ett slag nå en växande skara av padelälskare på 24 marknader runtom i Europa. Den gemensamma infrastrukturen innebär snabba leveranser och ger kunden möjlighet att välja det betal- och leveransalternativ som passar bäst.”, säger Footway Groups VD, Daniel Mühlbach.
 

Platsannonser

Lås upp allt innehåll
Med Premium får du Sveriges bästa oberoende bevakning av finansbranschen

Logga in