Annons

Annons

Artiks e-handelsappar gör succé - en miljon i månaden

Artiks, som erbjuder unika posters online, har vuxit kraftigt under 2019 och i november beräknar bolaget att de passerar miljongränsen i månatlig försäljning. Nyckeln till den positiva utvecklingen sägs vara de appar som tagits fram för att erbjuda kunden ett skräddarsytt utbud.

Artiks är en e-handel som erbjuder unika posters online i Sverige och Finland. Till skillnad från alla de konkurrenter med liknande utbud nischar sig Artiks inom personliga speciallösningar för att möta rådande trender och därmed efterfrågan. Ett stor fokus för att kunna göra det är utvecklingen av de appar som låter kunderna skapa egna posters. Mapify by Artiks och Coordinates by Artiks lanserades under våren 2019 och ger kunden möjlighet att skapa kartposter tillsammans med fotokonst. 

“Vi märker att våra kunder vill ha unik konst på väggarna. Våra två appar, Mapify och Coordinates, har gjort stor succé. Därför har vi stort fokus på att utveckla appar som möjliggör det, och möter våra kunders efterfrågan. Vi kommer att lansera nya appar som kommer låta kunden skräddarsy sin egen tavla på helt nya, och fler olika sätt under hösten” avslöjar Patrik Segersven, medgrundaren av Artiks och digitala marknadsföringsbyrån Bluebird Media.

Det är en hård konkurrens på poster-marknaden där flera företag, som erbjuder liknande produkter, tävlar om samma kundgrupp. Något som Patrik inte ser som något annat än en möjlighet för ständig förbättring, utveckling av tjänster och erbjudanden av ny unik konst. 

“Vi slår ständigt nya säljrekord. Under Q2 och Q3 omsatte vi 2 miljoner kronor vilket var en stor milstolpe i Artiks historia. Vi förväntar oss en fortsatt positiv utveckling under kommande månader” säger Patrik.

Mitt i denna konkurrenskraftiga marknad där det gäller att ständigt vara på tårna - speciellt för ett litet bolag i tillväxtfas som Artiks - genomgår bolaget dessutom en lagerflytt. Lagret kommer fortsatt att vara i Estland, men flyttar under hösten till större lokaler med bättre logistiklösningar för att förbättra möjligheten att skeppa ut i Europa. Så snart lagerflytten är under kontroll väntas en stenhård satsning för ytterligare tillväxt och dessutom expansion till nya marknader.