Annons

Annons

Acando köper norska September BI

Konsultbolaget Acando förvärvar 100 procent av aktierna i det norska business intelligences bolaget September BI.

Genom Acando förvärv av September BI vill bolaget stärka förmågan att realisera datadrivna processer som skapar ökad kundtillfredsställelse och effektivitet. September BI är en av Norges ledande aktörer inom business intelligence. September BI har en egenutvecklad lösning, Retail Operational Intelligence, utvecklad för att styra och optimera flöden. September BI har kunder som bland annat XXL, Intersport, G-sport, Nille och Vita.

September BI består av cirka 20 seniorkonsulter med kompetens inom relevanta teknologier och erfarenhet av att utveckla ERP-, BI- och POS-lösningar för retailindustrin.

– Retailbranschen står mitt i en omfattande transformation. Genom förvärvet av September BI stärker vi vår kompetens och förmåga att leverera retaillösningar, samtidigt som vår styrka inom digitala lösningar, IoT och Analytics kan kombineras i innovativa lösningar till våra kunder, säger Sven Ivar Mørch, vd för Acando Norge i ett pressmeddelande.

Acando har lång erfarenhet av att jobba med avancerade retaillösningar hos stora kunder i norra Europa. Dagligen arbetar över 350 Acando-konsulter hos retailkunder och Acando har hjälpt stora organisationer att genomföra omfattande transformationsprojekt och att implementera innovativa lösningar. Köpeskillingen är inte offentliggjord.

Annons

Annons

Läs allt om:

Annons

Annons

Annons

Annons

Annons

Annons