Annons

Annons

:Warpin_Caroline_Roth_Patrik_Buckau_Emma_af_Robson.jpg

Caroline Roth, Patrik Buckau och Emma af Robson
Caroline Roth, Patrik Buckau och Emma af Robson. Foto: Pressbild

Warpin hämtar från Spotify

Nystartade tech- och reklamstartupen är verksamt inom virtuell och förstärkt verklighet och rekryterar Patrick Buckau som teknikchef.

Warpin grundades förra året i Stockholm och erbjuder lösningar inom virtuell verklighet (VR) och förstärkt verklighet (AR) för reklam och marknadsföring i virtuella miljöer.
 
Grundare och vd är Caroline Roth som har en bakgrund inom marknadsföring och varumärkesbyggande i Paris och New York – samt Emma af Robson som även är bolagets CSO och som också har en bakgrund inom marknad och försäljning. Hon har även varit vd på Modern Women Media och haft olika säljchefsroller på DN och Metro.

Nu rekryterar bolaget Patrik Buckau som blir ny teknikchef, CTO, samt ny delägare. Han har de senaste fem åren arbetat på Spotify med metadata och som teknikpersonalchef för big data och maskininlärning.

– Jag har väntat länge på att tekniken ska mogna till en kommersiell nivå och det känns jättespännande för mig att nu kunna fokusera fullt ut på VR och AR med Warpin. Fem år på Spotify, senast som tech manager inom big data och machine learning, har gett mig mig ovärderliga insikter i hur man skalar en techorganisation aggressivt utan at kompromissa med kvalitet, säger Patrik Buckau, i en kommentar.

Annons

Annons

Sedan starten har Warpin haft kunder som som H&M, Hunkydory och Trygga Barnen. I dagsläget har bolaget fyra anställda, men siktar på att bli 15 i slutet av tredje kvartalet i år.

Läs allt om:

Annons

Annons

Annons

Annons

Annons

Annons

Annons