Annons

Annons

Sitewide generic

Roland Poirier Martinsson:

Assistant Manager/Manager inom TS till BDO Corporate Finance

Sista ansökningsdatum: 
Löpande
Placeringsort: 
Stockholm
URL för ansökan: 
Kontaktinformation: 
sofia.terzakis@bdo.se
08-120 118 54

Rådgivning, Stockholm
 

BDO är världens femte största revisions- och rådgivningsbyrå med ca 64 000 anställda i 154 länder. Den svenska verksamheten omfattar ungefär 600 anställda på ett drygt 20-tal kontor. BDO har som vision att vara marknadsledande inom kundnöjdhet och alltid överträffa sina kunders förväntningar. För fjärde året i rad har vi med stolthet tagit hem första pris i Svenskt Kvalitetsindex (SKI).

Under föregående år har BDO haft stark tillväxt inom Corporate Finance och var den transaktionsrådgivaren som var inblandad i näst flest transaktioner i Sverige inom ”mid-market”. Vi står inför en ökad efterfrågan från marknaden och behöver rekrytera personal till kontoret i Stockholm.

Vi erbjuder en möjlighet för dig att bli del av ett framgångsrikt och högpresterande team.
 

Du kommer att vara del av ett drivet och högpresterande team i Stockholm. Kunduppdragen ställer stora krav på en hög arbetsmoral, brinnande intresse för företagstransaktioner, i kombination med förmågan att kunna hålla deadlines. Variation på uppdrag är stor, både vad det gäller storlek och bransch. Vår kundbas består av alltifrån riskkapitalister, börsnoterade och multinationella företag till entreprenörer och andra ägarledda företag.

Som Assistant Manager/ Manager på BDO’s Corporate Finance-avdelning kommer du ingå i Transaction Service teamet och främst fokusera på finansiell due diligence men även på finansiell modellering och värdering. Du förväntas att leda  och självständigt genomföra vissa delar av uppdragen. Du förväntas att stötta och utveckla mer juniora teammedlemmar och kvalitetssäkra deras arbete. Du kommer även att involveras i gränsöverskridande projekt och jobba nära kollegor inom BDO Corporate Finance utanför Sveriges gränser. För rätt person med rätt drivkraft finns det stora möjligheter till en snabb karriärutveckling.    

Vem söker vi?

  • Dig med relevant akademisk examen samt utmärkta betyg.
  • Minst tre års arbetslivserfarenhet från Corporate Finance från revisionsbranschen eller investmentbank.
  • Du har mycket goda kunskaper i Excel och Powerpoint, och är duktig på att genomföra såväl finansiella som makroanalyser och presentera dem på ett professionellt sätt.
  • Då en stor del av uppdragen är av internationell karaktär är det viktigt att du är trygg i att uttrycka dig i både tal och skrift på svenska och engelska.
  • Erfarenhet från Capital IQ eller liknande databas är meriterande

Vi värdesätter personliga egenskaper som affärsmässighet, analytisk förmåga samt strategisk och finansiell kompetens. För att lyckas väl i den här rollen ser vi att du är en utåtriktad och driven person som ständigt vill utvecklas och lära dig mer.

Vi erbjuder:

Vi på BDO satsar på individuell utveckling och förstår att du måste trivas för att utvecklas och utvecklas för att trivas. Hos oss involveras du tidigt i hela transaktionsprocessen vilket ger dig möjlighet att jobba nära våra kunder i samtliga moment. Vårt breda tjänsteutbud innebär att vi kan hjälpa kunderna på många plan. Därmed växer både du, ditt team och vi som bolag.

Hos oss får du möjlighet att vara med på en stark tillväxtresa inom rådgivning, ett affärsområde BDO satsar mycket på och ser som ett av våra viktigare affärsområden, med planerad störst tillväxt de närmaste åren. Du får möjlighet att jobba i ett högpresterande team där endast du sätter dina begränsningar. Vill du satsa på karriären och ha en snabb utvecklingskurva där dina intressen för omvärlden, näringsliv och finans kombineras är det här helt rätt tjänst för dig.

Vi erbjuder dig ett konkurrenskraftigt anställningserbjudande.

Har du frågor kring tjänsten? Kontakta eller Sofia Terzakis - HR, sofia.terzakis@bdo.se, 08-120 118 54.

Urval och intervjuer sker löpande. Välkommen med ditt CV och personliga brev på engelska.