Annons

Annons

Halston ska konkurrera med Louis Vuitton

Harvey Weinstein har bestämt sig för att blåsa liv i det gamla klädmärket Halston, som hade sina glansdagar med 70-talets Jackie O och Studio 54.

Harvey Weinstein köpte i mars, tillsammans med sin bror Bob och ett private equity-bolag, klädmärket Halston för 135 miljoner kronor. Han hoppas kunna göra märket till "det första amerikanska globala lyxmärket – ett amerikanskt LVMH". Det skriver New York Post.

– Louis Vuitton och Gucci är otroliga, men detta har förutsättningarna till att bli det största klassiska amerikanska märket någonsin, säger Weinstein.

Planen för att marknadsföra märket är att klä skådespelarna i hans filmer i Halston-kläder och kanske även att öppna en affär på Manhattan och ha en modevisning i Cannes nästa år.

Annons

Annons

Han föreställer sig dock inte att framgångarna ska komma över en natt. Planen sträcker sig cirka 30 år fram i tiden. Han tvivlar dock inte på att framgångarna kommer.

Halstons delägare, The Weinstein Company, Hilco Consumer Capital och James Ammeen, väntas utse en vd i slutet av veckan.

Annons

Annons

Annons

Annons

Annons

Annons

Annons