Finans Nyhet

Hallvarsson & Halvarsson köper Jung Relations

Publicerad

”Skapar komplett och samstärkande kombination av kompetenser inom marknadskommunikation, PR och Corporate Communications.”

Hallvarsson & Halvarsson Group förvärvar Jung Relations, en av Sveriges främsta kreatörer inom marknadskommunikation.

Jungs grundartrio blir partners och delägare i H&H Group. Jungs fokus på populärkultur och varumärken i samarbete med gruppens övriga byråer ger unika utvecklingsmöjligheter och styrka i kunderbjudandet.

– Jung är en av Sveriges mest prisbelönta byråer med inriktning på att bygga emotionella varumärken. Vi skapar nu tillsammans en komplett och samstärkande kombination av kompetenser inom marknadskommunikation, PR och Corporate Communications, säger Martin Petersson, vd för Hallvarsson & Halvarsson Group.

Annons

Jung Relations grundades 2003 och har idag 35 medarbetare som arbetar med varumärken såsom Volvo Cars, Svenska Spel, Absolut Vodka, P&G, Adidas och Sony Mobile.

– Vår gemensamma vision är en grupp som kan ta ledningen i en fortsatt snabb omvandling av branschen och ta våra kunders kommunikation till nya nivåer. Jung ska fortsätta att konkurrera i gränslandet mellan PR, digital och köpt kommunikation och ska även injicera hela gruppen med sin kreativitet och innovationskraft, säger Martin Petersson.

Annons