Annons

Annons

Den "teknosexuella" parfymen är här!

Calvin Klein lanserar uppföljaren till världssuccén och kultparfymen CK One. Nu hoppas de att CK in2u ska bli en lika stor symbol för den "teknosexuella" generationen, som dess föregångare var för generation X.

Om grungebandet Nirvana var generation X:s soundtrack, var CK One dess doft.

När unisex-parfymen, producerad av Calvin Klein, såldes som mest under 90-talet gick det åt 20 flaskor i minuten. Bara i USA sålde den för 90 miljoner dollar årligen.

Nu ska succén upprepas, hoppas Calvin Klein, som lanserar uppföljaren, CK in2u.

Annons

Annons

I mitten av april kommer den till svenska butiker, enligt Susanna Häcki på E.Saether, som distribuerar parfymen i Sverige.

– Det är en dam- och en herrdoft. Målgruppen är 18-24 åringar, säger hon till Realtid.se.

Damparfymen , kallad CK in2u Her doftar bland annat grapefrukt, bergamo och vit kaktus.

Herrvarianten har inslag av pomelo, kakao och jamaicansk peppar.

Flaskorna är designade av Stephen Burks och ska påminna om iPods.

Calvin Klein har till och med patenterat ordet “teknosexuell”, en term som de hoppas andra marknadsförare ska ta upp och använda sig av när de riktar in sig på målgruppen.

Danska supermodellen Freja Beha Erichsen har rekryterats som omslagsflicka. Snart kommer hon pryda reklamaffischer i amerikanska och europeiska städer.

Annons

Annons

Annons

Annons

Annons

Annons

Annons

Annons

Annons